Vid eventuell reklamation - kontakta ditt närmaste Thermotech Center.
Synlig skada eller förlust ska genast anmälas vid mottagande av godset och noteras i ett transportdokument eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av transportörens representant.
Mottagaren uppmanas att i omedelbar anslutning till mottagandet av gods kontrollera om det är behäftat med dold skada. Dold skada ska anmälas till transportbolaget snarast, dock senast sju (7) dagar efter mottagandet för biltransporterat eller lagrat gods, senast fjorton (14) dagar efter mottagandet av flygtransporterat gods och senast tre (3) dagar efter mottagandet av sjötransporterat gods.
Transportören är inte ansvarig för dold skada som visar sig i samband med transport om godset tidigare transporterats eller hanterats på liknande sätt och inte före den senaste transporten påbörjades varit föremål för kontroll av eventuell dold skada.
Vid successiva transporter, där även annan än aktuell transportör hanterat godset, är aktuell transportör inte ansvarig för skada om denne kan göra sannolikt att skadan inte uppkommit då denne, eller någon annan som transportbolaget ansvarar för, haft godset i sin vård.
Dröjsmål ska reklameras snarast och enligt respektive transportlags gällande lagstiftning. Upphämtningstider är preliminära och utgör ej tidslöfte. Avsändare och mottagare är skyldiga att begränsa eventuell skada.
Många gånger måste skadan besiktas, därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Reklamationer eller skadat gods som returneras till Thermotech ska åtföljas av en beskrivning av felet samt märkas med det ärendenummer som tilldelats för snabb och korrekt hantering.