Thermotechs hjälpcenter

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna, anvisningar och Thermotechs kontaktuppgifter.
Vanliga frågor

Vanliga frågor

Här hittar du svar på några vanliga funderingar

Denna guide hoppas vi ska vara till hjälp vid felsökning när ett golvvärmesystem, helt eller delvis, inte levererar värme som det ska.

 

Här finns även en film som visar hur du byter ett trasigt ställdon på Thermotechs golvvärmefördelare.

 

Om du är bostadsägare och inte själv kan eller vill felsöka så rekommenderar vi att du i första hand kontaktar det företag som installerat din anläggning. Är du installatör kan du kontakta ditt närmaste Thermotech Center om du behöver support.

 

Fler guider hittar du under vår Dokumentation.

 

 

Thermotech säljer inte direkt till privatpersoner utan endast via företag, dvs. via en installatörsfirma, VVS-kedja eller VVS-butik.Vi har ett stort antal återförsäljare över hela landet som säljer och installerar vår golvvärme och övriga system. 

 

Vi erbjuder följande alternativ:

  • Kontakta den rörinstallatör du brukar anlita eller din lokala rörinstallatör och be dem beställa hos närmaste Thermotech Center. Om de inte redan är återförsäljare av Thermotechs produkter - kontakta oss så hjälper vi dig gärna att ta kontakt med dem.
  • Beställ på din närmaste Comfort eller Bad & Värme-butik. Thermotech har rikstäckande avtal med båda dessa kedjor.

  • Beställning av nya ställdon kan även göras hos www.vvsbutiken.nu


Har du ingen lämplig installatör så kontakta oss på info@thermotech.se så hjälper vi dig gärna med förslag på en lämplig återförsäljare nära dig.

 

Kontakta den rörinstallatör som installerat din anläggning i första hand. Om de behöver support i sin tur är de alltid välkomna att kontakta sitt närmaste Thermotech Center med frågor.

 

Bland vår dokumentation hittar du information om drift och skötsel av din anläggning. Där finns också ett antal guider som kan vara till hjälp vid felsökning när golvvärmesystemet, helt eller delvis, inte levererar värme som det ska. Om du är bostadsägare och inte själv kan eller vill felsöka så rekommenderar vi att du kontaktar det företag som installerat din anläggning i första hand.

 

Här hittar du en film på hur du felsöker och byter ställdon.

Thermotech betonar vikten av att se alla golvvärmeinstallationer som enskilda systemlösningar. Med det menar vi att man, vid varje projektering,  måste ta hänsyn till bostadens förutsättningar för att avgöra vilket förläggningssystem och vilka produkter som passar objektet bäst.

 

Genom att ta hänsyn till bostadens förutsättningar, får man en kvalitetssäker golvvärmeinstallation med maximal komfort och driftsekonomi.

 

Thermotech har ett heltäckande produktsortiment som passar alla hustyper, storlekar, underlag och värmekällor. Nedan finner du en generell översikt över vilka förläggningssystem som normalt sett passar bäst vid olika förutsättningar.

 

Förutsättning Förläggningssystem
Platta på mark Ingjutning
Torpargrund Träbjälklag eller glesregling
Befintligt golv Flytande golv 18, 30, 50 eller 70 beroende på isoleringsbehov
Golvåsar Träbjälklag eller glesregling
Låg bygghöjd Flytande golv 12, Ingjutning 8 eller 12 mm rör
Våtrum (badrum) Ingjutning
Källare Alla förläggningssystem fungerar förutsatt att det inte finns fuktproblem
Markvärme (utomhus) GEO®System

Är du intresserad av att bli återförsäljare av Thermotechs produkter är du välkommen att kontakta det Thermotech Center som finns närmast dig.

 

Vi har ett stort antal återförsäljare över hela landet som säljer och installerar vår golvvärme och övriga system. Vi har ingen försäljning via grossist eller direkt till privatperson.

 

Vi hoppar över grossistledet, både för vår egen skull och kundernas. Vi säljer istället direkt till professionella kunder som har nytta av vår höga service och skräddarsydda lösningar. Vi ser också stora fördelar med att säkerställa kvalitet och funktion genom att dra nytta av rörinstallatörens kompetens, för slutkundens komfort och trygghet.

 

Med en nära kontakt mellan oss och dig som kund blir det enklare och roligare att ge personlig service och vi kan jobba aktivt med att öka vår kunskap om dina behov. Vi kan också stödja med relevanta tjänster, som kunnig projektering, och en hög servicenivå.

Om du som installatör har behov av support, till exempel i samband med installationen, är du välkommen att kontakta ditt närmaste Thermotech Center för snabb och kunnig hjälp.

Returer tas endast emot efter överenskommelse med aktuell säljare och godkänns efter vår mottagningskontroll. Returer godkänns endast om de sker inom 90 dagar från leveransdatum. Detta innebär att returen ska vara anmäld och kommit i retur till Thermotechs lager inom tidsperioden.


Produkter ska vara oanvända, emballaget ska medfölja och vara helt och samtliga medföljande handlingar ska vara intakta för att godkännas som retur eller bytesvara. Elektronik får endast returneras i obruten originalförpackning.

 

Ett returavdrag på 15 % av fakturerat belopp dras från returfakturan. Returrätt gäller endast produkter som ligger i ordinarie sortiment.

Vid eventuell reklamation - kontakta ditt närmaste Thermotech Center.

 

Synlig skada eller förlust ska genast anmälas vid mottagande av godset och noteras i ett transportdokument eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av transportörens representant.

 

Mottagaren uppmanas att i omedelbar anslutning till mottagandet av gods kontrollera om det är behäftat med dold skada. Dold skada ska anmälas till transportbolaget snarast, dock senast sju (7) dagar efter mottagandet för biltransporterat eller lagrat gods, senast fjorton (14) dagar efter mottagandet av flygtransporterat gods och senast tre (3) dagar efter mottagandet av sjötransporterat gods.

 


Transportören är inte ansvarig för dold skada som visar sig i samband med transport om godset tidigare transporterats eller hanterats på liknande sätt och inte före den senaste transporten påbörjades varit föremål för kontroll av eventuell dold skada.

 

Vid successiva transporter, där även annan än aktuell transportör hanterat godset, är aktuell transportör inte ansvarig för skada om denne kan göra sannolikt att skadan inte uppkommit då denne, eller någon annan som transportbolaget ansvarar för, haft godset i sin vård.

 

Dröjsmål ska reklameras snarast och enligt respektive transportlags gällande lagstiftning. Upphämtningstider är preliminära och utgör ej tidslöfte. Avsändare och mottagare är skyldiga att begränsa eventuell skada.

 

Många gånger måste skadan besiktas, därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Reklamationer eller skadat gods som returneras till Thermotech ska åtföljas av en beskrivning av felet samt märkas med det ärendenummer som tilldelats för snabb och korrekt hantering.

VÄXEL

0620-68 33 30

info@thermotech.se

Kontakta vår huvudväxel om du är osäker på vem du ska prata med

EKONOMI

090-699 20 20

ekonomi@thermotech.se

Kontakt för fakturor eller andra ekonomifrågor.

GODSMOTTAGNING

0620-68 33 39

Hit ringer du om du har frågor om godsmottagning på fabriken i Sollefteå