Till grund för vår verksamhet gäller bl.a. följande principer:
- Fortlöpande utveckling av produktprogrammet baserat på kundernas önskningar och behov genom årliga program för kvalitetsförbättring
- Val av leverantörer med hänsyn till deras förmåga att kunna uppfylla våra kvalitetskrav avseende produkter och tjänster
- Val av verksamhetsprocesser som ger högsta kvalitet och minimerar ledtider och kostnader
- Kvalitet är en naturlig och väsentlig del för alla verksamma i vår dagliga verksamhet. Kompetens, engagemang och ansvarskänsla utmärker och säkerställer kvalitén i arbetet och säkerställs genom fortlöpande utbildning
- Korrekt dokumentation tillgänglig för hela organisationen med väl definierade ansvarsområden inom företaget
- Uppnå ständiga förbättringar på alla nivåer i företaget genom att ständigt mäta och följa upp effektiviteten i kvalitetsarbetet genom kvalitetsgenomgångar och återkoppling
Thermotechs ledningssystem för kvalitet uppfyller kraven enligt SS-EN ISO 9001:2008 vad gäller:
- Utveckling, tillverkning,
- Marknadsföring och projektering av vattenburna golvvärmesystem.